Pozyskane narzędzia i pomoce

W ramach udzielonego wsparcia finansowego zakupiono następujące narzędzia i pomoce dydaktyczne:

 

  • Program multimedialny Autyzm - mowa czynna od słowa do zdania,
  • Program multimedialny Autyzm – mowa w kontekście społecznym,
  • Program multimedialny: percepcja słuchowa 2. zaburzenia przetwarzania słuchowego mTalent
  • Program multimedialny: percepcja wzrokowa - słuchowa Pakiet Ekspert mTalent
  •  Program multimedialny koncentracja i pamięć mTalent,
  • Program multimedialny logopedia 1 i 2 Pakiet Ekspert mTalent
  • Pakiet specjalistyczne oprogramowanie - rewalidacja i terapia do mobilnego urządzenia Fun Floor (podłoga interaktywna)
  • Moc emocji program kompetencje emocjonalno-społeczne

oraz sprzęt:

  • Dwa monitory interaktywne
  • Mobilne urządzenie Fun Floor (podłoga interaktywna)

Wyżej wymienione oprogramowania i urządzenia wzbogaciły warsztat pracy szkolnych specjalistów, zwłaszcza w zakresie:

•   diagnozy i terapii logopedycznej,

•   wsparcia rozwoju kompetencji emocjonalno-społecznych i komunikacyjnych u dzieci ze spektrum autyzmu,

•   wspomagania umiejętności czytania i pisania, doskonalenia funkcji percepcyjno-motorycznych,

•   wspomagania stymulacji wielozmysłowej, wspierania wszechstronnego rozwoju ucznia,

•   rozpoznawania i zaspokajania potrzeb rozwojowych dzieci w zakresie ich emocji i funkcjonowania społecznego.

 

 

Udział w programie Aktywna Tablica umożliwił utworzenie w naszej szkole dwóch profesjonalnych gabinetów terapeutyczno-rewalidacyjnychprzestrzeni wspierającej rozwój i potencjał dla uczniów ze specjalnymi potrzebami w procesie nauczania. 

 

Dwa monitory interaktywne oraz  pomoce edukacyjne, w tym szczególnie programy z serii mTalent, przeznaczone są do pracy z dziećmi przez psychologa, pedagoga, logopedę, neurologopedę, , oraz nauczycieli współorganizujących proces kształcenia, podczas zajęć rewalidacyjnych, terapii pedagogicznej, logopedycznej, zajęć korekcyjno-kompensacyjnych, dydaktyczno-wyrównawczych, rozwijających kompetencje emocjonalno-społeczne i innych zajęć wspierających.

 

Interaktywny ekran dotykowy ułatwia rozwijanie percepcji wzrokowo–słuchowej, samodzielne rozwiązywanie zadań z natychmiastową oceną w postaci dźwiękowej oraz percepcji wzrokowo – ruchowej, trening manualny, umożliwia polisensoryczność oraz aktywizowanie myślenia abstrakcyjnego. Ergonomiczne stanowisko do terapii z wbudowanym monitorem dotykowym pozwala w sposób intuicyjny korzystać z oprogramowania do terapii.

 

 

 

FUN FLOOR

 

Podłoga interaktywna cieszy się ogromnym powodzeniem wśród naszych uczniów.

Bardzo chętnie korzystamy na zajęciach z Fun Floor, ponieważ uczymy się przez zabawę.

 

Pakiet FunFloor  zawiera aż 232 gry, podzielone na 4 pakiety tematyczne:

 

1. Pakiet EDU 50 - pakiet stworzony do nauki w przedszkolach w oparciu o podstawę programową Ministra Edukacji Narodowej. Kładzie nacisk na edukację najmłodszych i rozwój wszystkich podstawowych obszarów - od kształtowania umiejętności społecznych naukę higieny, promocję zdrowia jak również poznawanie cyferek, literek, dźwięków aż po elementy geografii. Pakiet jest najczęściej używany w klasach 1-3.

 

2. Pakiet FUN 50  - to zróżnicowany zestaw gier zabawowo-sportowych takich jak m.in. piłka nożna, łapanie pingwinów, odkrywanie skarbów pod piaskiem.

 

3. Pakiet EKOLOGIA 10 - stworzony aby edukować i zwiększać świadomość ekologiczną. To 10 gier wiązanych z segregacją, sprzątaniem i rozkładaniem się odpadów.

 

4. Pakiet JĘZYK ANGIELSKI 100 - to aż 100 gier, które zostały podzielone na 30 działów. Każdy z nich zakończony jest testem Einsteina, podczas którego można utrwalić zdobytą wiedzę. Pakiet zawiera bogate słownictwo (ponad 500 słówek), co czyni go świetnym narzędziem do nauki języka angielskiego. Idealnie sprawdzi się w nauce u dzieci przedszkolnych a także szkół podstawowych.

 

5. Pakiet Rozwój Mózgu 12 - Pakiet Rozwój Mózgu rozwija jednocześnie koordynację ruchową dzieci, ich wyobraźnię oraz uczy samokontroli, a przy tym aktywnie wspomaga rozwój koncentracji. Pakiet Rozwój Mózgu ma na celu wspieranie dzieci w nauce poprzez zabawę. Opracowane gry promują nie tylko zdrową rywalizację ale przede wszystkim wpływają na aktywny rozwój wyobraźni oraz najważniejszych elementów poznawczych, które są niezbędne do prawidłowego rozwoju dziecka.

 

6. Pakiet Kodowanie (10 gier) - Pakiet Kodowanie stanowi wstęp do nauki programowania. Dostępny jest w 3 wersjach (przedszko-le, klasy I-III, klasy IV-VIII), które zostały dostosowane poziomem trudności. Każdy z pakietów składa się z 10 gier, które rozwijają analityczne myślenie, zdolności matematyczne oraz wspomagają pamięć i koncentrację uwagi dzieci.

 

7. Pakiet Rewalidacja i Terapia jest zestawem interaktywnych ćwiczeń wspomagających usprawnianie zaburzonych funkcji i rozwój percepcji. Jednocześnie wspomaga koncentrację uwagi opartą na analizatorze wzrokowo-kinestetycznym. Stanowi niezastąpioną pomoc merytoryczną, gdyż jest opracowany w oparciu o badania naukowe, wiedzę oraz własne doświadczenia z pracy terapeutycznej z dziećmi przejawiającymi deficyty rozwojowe.

 

 

 

W znacznym stopniu ułatwia pracę nauczycielowi uatrakcyjniając prowadzone zajęcia poprzez m.in.: wzbudzanie ciekawości, bazowanie na zasobach dziecka oraz stopniowe przechodzenie do wyższego poziomu.