Długopisy 3d na rewalidacji

Zajęcia rewalidacyjne mają na celu przede wszystkim wyrównywanie szans tak, aby uczniowie mogli później efektywnie pracować wspólnie z całą klasą na lekcjach. Aby osiągnąć ten cel, można stosować przeróżne metody terapeutyczne. 

W minionym tygodniu po raz kolejny postanowiliśmy wypróbować nowe zdobycze technologiczne naszej szkoły w postaci 3d penów. Tym razem celem było przedstawienie transformacji zachodzących naturalnie w przyrodzie na podstawie książki „Nowe historyjki społeczne” autorstwa Carol Gray (fenomenalna pisarka, u której zdiagnozowano w wieku 36 lat Zespół Aspergera). Uczniowie musieli powoli i uważnie trzymać długopisy, a następnie zobrazować 4 etapy powstawania motyla. Sprzyjało to również kształtowaniu centralnej koherencji, a także było rewelacyjnym treningiem koncentracji uwagi. Oprócz wszystkich wymienionych zalet edukacyjnych i terapeutycznych, dzięki długopisom 3d, mieliśmy po prostu interesujące zajęcia, a przy tym dużo zabawy.

Zajęcia mogły się odbyć dzięki 3d penom pozyskanym przez szkołę w projekcie „Laboratoria przyszłości”.

Na zajęciach wykorzystano książkę zakupioną w ramach Narodowego Programu Rozwoju Czytelnictwa 2.0 na lata 2021-2025.