Wycieczka klas ósmych w Beskidy

Dwudniowa wycieczka w Beskidy to nasz ostatni wspólny wyjazd w szkole podstawowej. Spragnieni wspólnego spędzenia czasu w pięknym otoczeniu, ale i poznania przyrody i kultury jednego z górskich regionów Polski, w dniach 9 i 10 czerwca 2022r. udaliśmy się w  Beskid Żywiecki i Śląski.

Pierwszego dnia byliśmy w Żywcu, gdzie zwiedziliśmy m. in. Stary Zamek i Pałac Habsburgów, Domek Chiński, Park, Kościół Św. Krzyża i Rynek. Wjechaliśmy kolejką na Górę Żar, z której podziwialiśmy cudowny widok na Jezioro Żywieckie i sąsiednie pasma górskie. Zaobserwowaliśmy proekologiczną inwestycję w wykorzystanie odnawialnych źródeł energii w postaci, utworzonej w tym miejscu, nowoczesnej elektrowni wodnej.

Nocowaliśmy w Międzybrodziu Żywieckim, w Ośrodku Wypoczynkowym „Niagara”. Tu integrowaliśmy się podczas wspólnych zabaw i wieczornego pieczenia kiełbasek.

Drugiego dnia  pojechaliśmy  do Istebnej, gdzie zwiedziliśmy Regionalną Izbę Przyrodniczą, Izbę Regionalną  o nazwie „kurna chata” z ekspozycją góralskich sprzętów i instrumentów muzycznych. Następnie udaliśmy się do Wisły, gdzie zobaczyliśmy skocznię  im. Adama Małysza i zwiedziliśmy  galerię trofeów sportowych mistrza. Nie zapomnieliśmy o nabyciu pamiątek.
Wycieczka przebiegła spokojnie. Do domów wróciliśmy radośni i zadowoleni.