Szóstoklasiści na wycieczce…

W dniach od 28. do 30. maja wybraliśmy się, dwie klasy szóste, na wycieczkę do Zakopanego, a w ostatnim, trzecim dniu, odwiedziliśmy Kraków. Opiekowały się nami: Pani Joanna Łoik i Pani Wanda Bagińska.

Wyjechaliśmy o godzinie szóstej rano sprzed budynku naszej szkoły, na miejsce dotarliśmy po niecałych czterech godzinach jazdy.
Po zakwaterowaniu się w uroczym pensjonacie w Białym Dunajcu wyjechaliśmy w stronę Zakopanego oddalonego o jakieś 15 minut jazdy. Zwiedzanie rozpoczęliśmy od przejazdu do czarującego Kościeliska, następnie odważyliśmy się na ekscytującą podróż Butorowym Wierchem. Zdobyliśmy Gubałówkę i spacerowaliśmy Krupówkami. Wróciliśmy zmęczeni i głodni do pensjonatu. Kolacja już na nas czekała. Po posiłku mieliśmy 20 minut, aby zabrać potrzebne rzeczy. O 20:00 wyjeżdżamy! Jedziemy na termy!
Na kompleksie wszyscy bawili się świetnie, liczne baseny i zjeżdżalnie nie pozwalały na nudę. Późnym wieczorem panie nie zawiodły, każdy zamówił swoją ulubioną pizzę. Rano o godzinie 7:00 był pobudka. O 9:00 wyjechaliśmy na podbój Kościeliska. Przespacerowaliśmy się po Dolinie Kościeliskiej i zwiedziliśmy Zakopane. Około 16:30 zjedliśmy kolację. Potem kupowaliśmy pamiątki. Wieczorem w pensjonacie, obok budynku, zorganizowano ognisko z pieczeniem kiełbasek. Podczas pikniku świetnie się bawiliśmy. Trzeciego dnia rano, po śniadaniu, spakowaliśmy się i ruszyliśmy w drogę powrotną. Czekał nas jeszcze jeden przystanek - Kraków. Spotkaliśmy się z krakowskim przewodnikiem, który oprowadził nas po najważniejszych i najpiękniejszych zabytkach Krakowa. Pan przewodnik miał naprawdę dużą wiedzę i zdradził nam interesujące ciekawostki z życia dawnej stolicy Polski. Około godziny 18:30 wyjechaliśmy z Krakowa. W Łambinowicach byliśmy o 20:00.

Wycieczkę tę uważam za udaną. Do dziś na moim biurku stoi mała figurka, którą kupiłam w Zakopanem. Spoglądając na nią, odtwarzam sobie ten wyjazd kadr po kadrze, a w powietrzu czuję woń zakopiańskich oscypków.